Semeringul Bănățean sau Calea Ferată Oravița – Anina se pare că își trăiește ultimile clipe. Onor chefereul se straduiește de muuulți ani să scape de această linie ferată, să o vândă, sau să o închidă și acum se pare că le va reuși.
Printr-o decizie a SNTFC – CFR Calatori SA, pe Semeringul Bănățean se anulează, începând cu data de 13 ianuarie (13 zi cu ghinion) circulația trenurilor pe ruta Oravița-Anina în zilele de Luni, Marți, Miercuri și Joi. Trenurile vor circula doar Vineri, Sâmbătă și Duminică. De fapt acesta este primul pas spre închiderea definitivă a Semeringul Bănățean.
În anul 2013 am scris despre Semeringul Bănățean:
“Această rută este administrată de Regionala de Căi Ferate Timişoara, împreună cu operatorul de transport feroviar călători: CFR Călători dar de când minele de la Anina au fost închise se pare că pentru CFR nu mai este rentabilă aşa că de câţiva ani se străduiesc să o închidă, să o declare inoperabilă, să o concesioneze sau să o închirieze şi asta cu toate că din anul 2004, Semeringul Bănățean a fost clasat ca monument istoric de interes general, grupa A, având codul în Lista Monumentelor Istorice 2004 CS-II-a-A-10949.02.”
Societatea civila locală
Semeringul Bănățean a fost ținut în viață mai mult cu sprijinul societătii civile locale decât de vreo acțiune de promovare făcută de onor chefereu.
“Încă de pe atunci societatea civilă, așa mică și amărâtă cum este ea în România, a întreprins diverse acțiuni pentru ca Semeringul Bănățean să nu se închidă. Atunci, în 20213, a fost vorba de o Audiere publică organizată de “Asociaţia Pro Banatul de Munte”, audiere urmată de trimiterea raportului sinteză decidenţilor politici de la acea vreme.
De atunci, într-o forma sau alta, și alte ONG-uri s-au implicat în salvarea Semeringului Bănățean prin trimiterea de memorii, prin organizarea de excursii pe acest traseu, tocmai pentru a sensibiliza factorii politici de la butoane și a preveni astfel închiderea și distrugerea acestui monument de inginerie feroviară (monument istoric de interes general, grupa A, având codul în Lista Monumentelor Istorice 2004 CS-II-a-A-10949.02).|”
Decizia
Pe actuala decizie nr. TM 8/3/2/08-01-2025, întocmită de ing. Ioan Fofiu, SNTFC – CFR Calatori SA inventeaza și ruta ANINA – ANINA 🙂 , iar șefii cei mari, un director, un șef divizie exploatare comercială și marketing și un șef exploatare tehnică semnează fără să citească.
Hârtia respectivă nu are nici un rând în care să scrie, măcar așa, de ochii lumii, că în zilele cînd nu circulă trenurile onor chefereul se va ocupa de reparațiile necesare Semeringului Bănățean, un traseu spectaculos și vechi de 161 de ani.
Locomotiva cu aburi din seria 50.065, numită NEAGRA, stă defectă în gara Oravița de mulți ani. Ca să o plimbe și să se mândrească cu ea la o expoziție la Bucuresti s-au găsit bani, dar pentru repararea și punerea ei în funcțiune nu. Bine că prin alte zone ale României circulă locomotive cu aburi și produc bani buni cu toate că nu circulă pe un traseu așa spectaculos cum este Semeringul Bănățean.
Concluzia
“Știu că economic această linie de cale ferată montană nu mai este rentabilă dar istoria şi cultura nu au adus niciodată, cel puţin în România, prea mulţi bani. În loc să cumpăraţi şuruburi, şaibe şi piuliţe la preţuri de diamante, mai bine aţi face mecenat şi v-aţi strădui să o menţineţi în funcţiune şi să vă mândriţi că aveţi în patrimoniu “Semeringul Bănățean”, această linie ferată montană care pe lângă faptul că este un monument de inginerie feroviară mai străbate şi un traseu de o neasemuită frumuseţe.”
Gogule, nu tu esti ala care ai CLUB ? CLUBUL presei…in care dezbateti….ce căcat dezbateti ma…voi cei cu CLUB ? Daca tot aveti CLUB si nu stii …du-te ma si arunca-te de pe viaduct…de pe VIADUCTUL JITIN..
ca sa fii sigur că treci pe alta lume…PTR ca aici aveti scfarleaza la mimează…adică HABARN-AM DE CEI CU MINE SI CU NOI..
PTR ca asta sunteti ….niste neghiobi
..tu ar fi trebuit să te infigi in părul lu pulics asta de Hurduiala…a lu pulica ala de romică cu frână mica(dunca)…dar si in chelia lu pulica 3…taitelu….PTR ca din cauza ăstora SEMMERINGUL in curând va fi amintire…din cauza ta, a pulitrucilor si s celorlalți derbedei din PESA p….lii ! Afla ca acest Semmering a fost prins în priectul LINIA TURISTICA SEMENIC.
.Dar ghiolbanii de voi….toti…v-ati urinat pe proiect.
Dar mai e un pic si se vor urina românii pe voi !
Așa zisul tău proiect este o inșiruire de prostii monumentale fără cap și fără coadă. Ce ai visat noaptea ai pus pe niste pagini și ai impresia că acela e vreun proiect. De ce crezi că nimeni nu-l tratează cu seriozitate ? Crezi că toată lumea e împotriva ta ? Sau “proiectul” tău e doar o prostie monumentală.
NU AI SURSE DE FINANȚARE, nu ai identificat surse de finantare, dar trăiești cu vise de pe vremea cizmarului din scornicești și vrei ca cineva să îți dea ție bani să pui în operă o fantasmagorie.
Ți-am mai cerut odată (când afirmai sus și tare că ai surse de finanțare) să prezinți date despre partea de finanțare (că despre studii de impact și fezabilitate, sau rentabilitate se pare că nu ai auzit) și te-ai dat mort în păpușoi, așa că mai ușor cu pianul pe scari.
Aiureala numită de tine “Linia Turistica Semenic” nu ține cont de regimul proprietăților, de regimul de funcționare și intervenție în Parcurile Naționale sau în Zonele Protejate, este doar o înșiruire de idei fără nici o logică. Ți-ai susținut aiureala asta în Consiliul Local Reșița, ai citit 25 de minute până ai plictisit pe toată lumea, așa că cel puțin jumătate au părăsit sala ne mai suportând aberațiile tale.
Când ai terminat de citit ai părăsit sala de ședințe a CL fără să aștepți să vezi dacă are cineva ceva de zis. Oricum nu te-au interesat problemele orașului ci numai megaprostia pe care o prezinți ca proiect.
Am impresia că ești un caz patologic și necesiți ingrijire de specialitate în stabilimente unde e plin de “Napoleoni”, și “Cezari”, și “Decebali”.