În proiectul pentru reconversia funicularului se prevede și crearea unui spațiu pietonal și velo pe ansamblul metalic, precum și o tiroliană care va pleca de la un capăt al funicularului, platformă de bungee jumping, panouri de cățărare și alte facilități sportive și de agrement.
Proiectul pentru reconversia funicularului presupune și legarea centrului orașului de zona Govândari printr-o promenadă și pistă de bicicletă, pe malurile râului Bârzava, pe o lungime de aproximativ 4 km și construirea a 8 poduri pietonale metalice prin care se vor conecta cele două maluri ale Bârzavei.
Reconversia funicularului din Reșița
Pe acest funicular în vremurile când în industria siderurgică din Reșița se folosea o altă tehnologie pentru producerea fontei și a oțelului, se transporta piatra de calcar de la o carieră aflată în apropierea orasului, până la o stație de aglomerare. Traseul acestui funicular traversează centrul municipiului Reșița și nu mai este folosit de foarte mult timp. După prima privatizare a Combinatului Siderurgic Reșița acest funicular a fost pur și simplu vândut, iar acum Consiliul Local și Primăria au cumpărat acest obiectiv.
Reconversia funicularului din Reșița este necesară pentru că este neîntreținut de o mult timp și încet, încet, începe să se degradeze. Au fost și câteva cazuri când bucăți din plasa de protecție s-au desprins și au căzut de la 30-35 de metri. Din fericire până acum nu a avut loc nici un accident grav.
Reconversia funicularului este singura modalitate de rezolvare a problemelor pe care, în viitor, le poate genera această veche construcție industrială. Demolarea lui nu prea este posibilă decât cu niște costuri financiare imense pentru oraș (nu știu ca pentru demolarea unor vechi obiective industriale să existe axe de finanțare dedicate). Când a fost construit s-au folosit niște stâlpi intermediari și cu ajutorul acestora au fost translatate tăblierele metalice. Acum în mileniul trei nu cred că ar mai aproba cineva niște construcții intermediare prin albia râului sau prin curțile oamenilor așa că dezasamblarea acestui funicular este aproape imposibilă.
Reconversia funicularului între fantezie și realitate
Acest proiectul pentru reconversia funicularului nu este fantezist și nici ștințifico-fantastic ci este destul de bine gândit. Chiar am participat la câteva întâlniri unde au fost consultate și câteva ONG-uri și unde au fost făcute diverse propuneri de către reprezentanți ai societații civile locale, propuneri de care se pare că cei care lucrează pentru implementarea proiectului au ținut cont.
Poate că în chestionarul pentru reșițeni trebuia pusă și o întrebare despre ce alte soluții avem privind funicularul. Dacă nu se face ceva cu el o să se degradeze și o să fie un pericol pentru toată zona centrală pe care o traversează. Așa măcar am putea vedea ce soluții tehnice și finaciare au contestatarii proiectului de reconversie.
Acest chestionar este un studiu de oportunitate necesar ca parte din documentația proiectului Reconversia funicularului
Completând unul din cele două chestionare, ne poți ajuta să trasformăm în realitate cel mai mare proiect de regenerare urbană din zona de vest!
Reconversia Funicularului – pasaj metalic de 500 m lungime, la o înălțime de 35 m, transformat într-o promenadă peste oraș care să ofere cele mai inedite facilități de agrement precum bungee jumping, tiroliană, panou de cățărat, promenadă, piste de biciclete și conectarea cu potecile și pistele amenajate pe dealurile din jurul Reșiței.Răspunde la câteva întrebări și ajută-ne să trasformăm acest proiect în realitate. Am pregătit două chestionare, unul dedicat reșițenilor și altul pentru potențiali turiști.Chestionarele se accesează prin linkurile de mai jos:– pentru rezidenții Reșiței:– pentru nerezidenți:
Durata de completare a chestionarului este de maxim 1 minut.
Da-ti cu parerea