Conform wikipedia, Black Friday sau Vinerea Neagră este ziua care urmează Zilei Recunoștinței în Statele Unite și ziua care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun şi a fost asimilată și de unele mari lanțuri de magazine din România. Ziua Recunostintei se sarbătoreşte în Statele Unite în cea de-a patra joi din luna Noiembrie aşa că, de obicei, ziua de Black Friday pica între 23 si 29 Noiembrie.
De câţiva ani moda acestei zile de reduceri a prins şi în România, dar în acest an se pare că e o mare bulibăşeală. Stabilită iniţial pentru data de 29, acum tot mai multe magazine şi site-uri de comerţ online au anunţat că vor avea Black Friday pe data de 22 Noiembrie din motive mai mult sau mai puţin obiective.
Monitorizez preţurile pentru câteva produse de aproape două luni pentru a verifica dacă nu cumva comercianţii de pe la noi nu măresc preturile înainte, pentru a face apoi „reduceri” în ziua de Black Friday. După ce se va termina toată această agitaţie poate voi scrie ceva despre evoluţia preţurilor în perioada monitorizată, cu toate că ştiu că nu este o cercetare prea ştinţifică. Am monitorizat doar câteva produse care mă interesau pe mine, (doar cinci) aşa că nu voi putea trage nişte concluzii exacte.
Mulţi bloggeri au aşteptat Black Friday cu nerăbdare, sperând să obţină cât mai multe comisioane din afiliere dar politica marilor magazine de comerţ online o să-i cam lase cu buza umflată pentru că:
- unele au scăzut comisioanele acordate … de parca 2% era prea mult.
- altele nu acordă de Black Friday comisioane din afiliere pentru că, spun ei, se vor concentra pe vânzările în magazinele fizice. (FLANCO)
– aşa că mă gândesc să scot de pe blog, pentru o perioadă de două săptămâni, bannerele de afiliere – profitshare şi F64 – ca să nu le mai trimit clienţi în această perioadă … oricum eu nu câştig mai nimic din afiliere aşa că pentru mine ca afiliat nu va fi nicio pierdere … dar nici magazinele nu vor pierde nimic dacă le scot bannerele de pe blog. Asta ar fi mai mult aşa … o acţiune aproape inutilă de frondă personală :).
Un alt site de comerţ online a început şi mai devreme campania de reduceri şi oferă vauchere de cumparaturi dacă de Black Friday produsul cumpărat anterior este la reducere. Bineinţeles că vaucherul va fi valabil doar în magazinul lor şi doar o perioadă limitată de timp. Nimic altceva decât o metodă de a te „convinge” să mai cumperi şi alte produse de la ei, că doar nu o să renunţi la bunătatea de vaucher.
Cu toate că o să continui monitorizarea preţurilor cred că nu voi cumpăra nimic de Black Friday pentru că sînt prea multe „chestii” diferite de la un comerciant la altul şi parcă prea puţin respect pentru cumpărător … plus nervii datorită serverelor care vor pica la fel ca anul trecut.
tin minte de anul trecut, a fost o intrecere intre magazinele online de genul care pacaleste cel mai mult. vanzarea in ideea romanului se axeaza pe profit 1000% daca se poate. anul trecut a fost o mascarada totala.
Anul trecut a fost ultimul an in care am dat atentie fenomenului la nivel de monitorizare pentru a incerca sa deschid ochii unora care altfel au deschis buzunarele. Unii au inteles … altii nu … ideeia este ca in acest an am observat o campanie de promovare extrem de agresiva in media … multi probabil ca au preferat sa plateasca diverse publicatii in dauna unor comisioane de afiliere. De ziua zilelor si eu voi scoate acele banere … pentru ca in primul rand nu vreau sa promovez mizeria asta si in al doilea rand nu vad de ce le’as trimite vizitatori pentru un comision de 1% in timpul in care ei trag milioane de euro de pe prosti. Sa fie la ei.
Am hotarat cu parintii mei sa cuparam o masina de spalat rufe noua….cea veche e mai mult de cat stricata :))
Astept sa vad reducerile momentan
cel mai bine e ca de black friday sa stai sa observi agitatia. e cel mai frumos sentiment. acum daca ati renuntat si la afiliere, o sa fie sublim.
@Rivi – asta am facut eu anul trecut. M’am distrat copios urmarind disperarea online si dupa aia plimbandu’ma in offline. Parca ma mananca si anul asta sa ma distrez putin … desi anul trecut am zis ca e ultimul … atractia circului gratuit e prea grea! 😀
Ar trebuii sai schimbe numele in vinerea alba, nu prea i-mi place negrul…
Unele magazine au promotii mincinoase. Ce e mai trist, ca au avut si la prima si la a doua editie. Insa, datorita numelui lumea apeleaza la ei. In fine, la noi nu se poate un Black Friday adevarat, noi o facem si pe asta in stilul clasic romanesc.
Numai la romani ziua de Black Friday poate fi o inselatorie. In restul tarilor comerciantii sunt seriosi si chiar reduc produsele, iar la noi ideea e sa te axezi pe ‘fraierit’ clientii. Anul trecut chiar am urmarit niste produse timp de cateva saptamani inainte de Black Friday, iar in ziua cea mare, surpriza..preturile erau la fel, unele foarte putin mai mici, iar la anumite produse preturile de Black Friday erau chiar mai mari ca de obicei.