De ceva timp încoace se auzeau zvonuri cu referire la un update în ceea ce privește algoritmul Google Mobile Friendly pentru paginile web. Pe scurt, acest mobilegeddon se referă la faptul că dacă paginile site-ului web pe care îl dețineți nu sunt optimizate pentru a fi accesate de pe smartphone-uri sau tablete, acestea nu vor mai fi clasate atât de bine în rezultatele căutărilor. Impactul pe care acest update îl va avea asupra domeniului business va fi unul foarte important, iar totul a fost determinat de faptul că din ce în ce mai mulți utilizatori accesează paginile web de pe telefonul mobil sau de pe o tabletă, totul fiind în detrimentul desktopurilor și al laptopurilor. Pentru cei care nu sunt la curent sau nu înțeleg prea bine toată nebunia legată de acest update al algoritmului Google Mobile Friendly, iată cinci lucruri pe care trebuie să le știți despre aceste schimbări.
-
Google Mobile Friendly este exclusiv pentru dispozitivele mobile
Încă de la început trebuie să știți că aceste schimbări în algoritmul de căutare Google fac referire exclusiv la dispozitivele mobile (telefoanele si tablete). Astfel, clasamentul paginilor web accesate de pe desktop nu va suferi nicio modificare. De asemenea, site-urile web care nu au și varianta pentru mobil nu vor fi delistate din lista de căutări.
-
Site-urile pot fi testate
Dacă doriți să aflați cât de prietenoase sunt site-urile web pe care le dețineți cu aplicațiile mobile, puteţi face o verificare cu un tool numit chiar Google Mobile Friendly pe care îl puteţi accesa de aici: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/, test în urma căruia veți determina acest lucru. De asemenea, nu uitați să vă consultați cu compania de hosting a paginii web pe care o dețineți. Aceste companii vin cu ghiduri pentru a vă ajuta să vă optimizați paginile pentru telefoanele mobile.
-
Toate paginile sunt verificate
Noul update al algoritmului de căutare al Google Mobile Friendly vine cu noutatea că nu doar pagina de început este verificată pentru compatibilitatea cu aplicațiile mobile, ci acest lucru se întâmpla cu fiecare pagină a site-ului. Cu cât aveți mai multe pagini disponibile pentru aplicațiile mobile, cu atât mai ridicată va fi poziția paginii dumneavoastră în clasamentul Google.
-
Totul de petrece în timp real
Spre deosebire de algoritmurile de căutare ale Panda sau Penguin, algoritmul de căutare Google Mobile Friendly lucrează în timp real. Schimbările pe care site-urile le fac pentru a îmbunătăți compatibilitatea cu telefoanele mobile sunt preluate de Google și procesate în câteva ore. Cu toate acestea, sistemelor de navigare prin paginile web le va lua ceva timp până vor indexa totul, iar clasamentul în căutări nu va fi afișat în mod instant.
-
Acuratețea și viteza nu mai joacă un rol atât de important
Testul mobile-friendly este doar un pas în obținerea unui loc fruntaș în topul căutărilor mobile. Conform declarațiilor Google, conținutul de calitate al site-urilor poate fi bine clasat chiar dacă acesta nu este optimizat pentru aplicațiile mobile. De asemenea, nici site-urile optimizate pentru aplicații mobile care au o viteză de accesare mai lentă nu vor fi penalizate în clasamentul accesărilor atâta timp cât sunt mai rapid accesate de pe desktop.



Cu alte cuvinte tot contentul ramane regele, iar astea sunt mici detalii care pot face diferenta intre 2 site-uri de valoare aproximativ egala.