Despre reţele de socializare, Facebook, Gplus, Twitter, Linkedin, Pinterest, Instagram, YouTube, Foursquare, etc. s-a tot scris şi se va mai scrie pentru că în fiecare an se fac diverse ierarhizări, se fac clasamente cu reţeaua anului, se fac previziuni de dezvoltare sau regres şi se discută despre facilităţile noi pe care acestea le implementează. Pe unele reţele de socializare sîntem mai activi, pe altele ne-am făcut cont doar pentru că “se poate” dar facilităţile oferite nu ne-au convins aşa că nu prea le folosim iar pe unele le-am abandonat de mult timp (H5) pentru că n-au mai corespuns aşteptărilor noastre.
Fiecare din aceste reţele de socializare raportează creşteri ale numărului de utilizatori dar cred că mai important decât numărul total de utilizatori este numarul de utilizatori activi, neduplicaţi, pentru că Facebook este cunoscută ca reţeaua cu cele mai multe conturi multiple sau false. Aici se pare că Gplus este în avantaj pentru că cei de la Google au integrat cam toate serviciile oferite cu reţeaua lor, aşa că dacă ai un cont pe Gplus de fiecare dată când te loghezi pe unul din serviciile oferite de Google eşti înregistrat ca activ.
Cu toate că pe Facebook este enorm de mult zgomot, deranjant şi nefolositor, este totuşi reţeaua de socializare cea mai accesată. Sînt câteva metode de a mai reduce zgomotul nedorit dar după ce ai ajuns la un număr relativ mare de “friends” chestia asta presupune ceva muncă manuală pentru că trebuie să faci o împărţire pe grupuri foarte bine definite (familie, colegi, business, etc.) şi apoi să accesezi doar ceea ce te interesează.
Twiter-ul, în România, merge înainte … nici nu moare dar nici nu explodează iar Pinterest am impresia că stagnează. A avut o perioadă în care mulţi ne-am făcut cont, poate de curiozitate, iar acum pare că nu se mai prea mişcă. Mă surprinde puţin pentru că cei care fac comerţ online cu îmbrăcăminte, încălţăminte chiar ar putea să profite mai mult de această reţea ca să-şi facă mai cunoscut brandul şi produsele.
Când Instagram-ul (canalul de photo sharing) a devenit disponibil şi pe Android mi-am făcut imediat cont dar n-am fost activ ba chiar am şters contul. După o perioadă în care am mai citit câte ceva despre Instagram mi-am făcut din nou cont, am început să urmăresc câteva persoane, am postat şi imagini iar acum intru aproape zilnic ca să văd ce au mai postat cei pe care îi urmăresc dar din păcate nu reuşesc să fiu atât de activ pe cât mi-aş dori.
În septembrie când am participat la #enjoyHD am văzut cam ce se poate face pe Instagram în domeniul promovării unei afaceri sau a obiectivelor turistice dintr-un judeţ. În cele trei zile în care am stat la #ConaculArchia, împreuna cu alţi 20 de participanţi la acel eveniment şi am vizitat câte ceva de prin judeţul Hunedoara, au fost postate pe Instagram peste 500 de fotografii cu hashtagul #enjoyHD.
Dacă vreţi să vă familiarizaţi cu Instagramul vă pot recomanda instagramology.ro site-ul unde Robert Katai scrie despre acest canal de photo sharing şi de unde puteţi descărca un ebook cu o mulţime de informaţii folositoare. Personal cred că 2014 va fi anul în care Instagram-ul va fi reţeaua cu cea mai mare dezvoltare mai ales că a apărut şi anunţul oficial despre deschiderea Instagram-ului către publicitate.
Când am mai facut câte o verificare prin Google Analytics, ca să văd ce reţele de socializare reprezintă surse de trafic pentru blog, am constatat că facebook e pe primul loc urmat de Gplus la o oarecare distanţă. Celelalte reţele de socializare pe care am conturi nu reprezinta mai nimic din punct de vedere al traficului pe blog.
Raluca a zis
Eu momentan, folosesc cel mai mult Facebook si Instagram pentru promovare. Nu stiu cum e in Romania, legat de Pinterest, dar am inteles ca a luat amploare si genereaza destul trafic. Ideea e ca orice retea de socializare poate aduce trafic, daca ai activitate si interactionezi cu “prietenii” tai, trebuie doar munca. Twitter-ul nu ma atrage, iar Gplus nu am incerca.
Liviu R. a zis
De regula sunt foarte activ pe G+, Fb, Twitter, Linkedin, StumbleUpon si Fourquare. Mai verific periodic Instagram sau Vine, iar Pinterest destul de rar. 🙂
Natural a zis
Facebook si uneori Pinterest. Acum incep sa simt si gustul G+.
Alex a zis
FaceBook-ul si Google+ imi aduc cei mai multi vizitatori pe blog :).
Alex Baran a zis
Eu ti-am gasit articolul pe Merita Citit, care tot retea de socializare este, doar ca una de social bookmarking; deci eu frecventez reteaua aia – daca nu eu, atunci cine 🙂 – Facebook si Linkedin. Iti multumesc ca intri si tu in reteaua mea de socializare. A, mai e si Merit Angajat – retea de socializare pentru piata muncii.
Valentin a zis
Alex din curiozitate cand spui ca FaceBook iti aduce vizitatori pe blog , cam cati vizitatori iti aduc ?
Iti adresez aceasta intrebare ca am si eu un blog…mai micutz.
Petre a zis
Nu cred ca are mare relevanta numarul exact de vizitatori adusi de o retea sau de alta – mie mi se pare mai interesant raportul dintre ele.
Acest blog e prea nou ca sa pot face comparatii dar pe blogul celalalt raportul era net in favoarea facebook-ului … la 100 de vizite venite din facebook abia daca adunam 25 din Gplus.
Valentin a zis
Acum sau sau mai tarziu Google va acopri /depasi orce , absolut orce !
An de an Google se dezvolta din ce in ce mult cu pasi mari 🙂
Yamasha a zis
Stau pe FB si Google+, pe ultima mai mult, in rest… nu exista pentru mine nicio alta retea.
AAA, mai am pe twitter cont, dar acolo am un plugin care da share automat la articolele de pe blog.
Javra a zis
Cu toate bubele pe care le are, Facebook e de departe cea mai accesată reţea pentru mine.
Apoi, la distanţă mare, Twitter. Celelalte nu există, existând prea puţini utilizatori. M-ai făcut curios cu Gplus.
Antonela a zis
Reţeaua Twitter seamănă, pe undeva, cu reţeaua IRC, dar se vrea un fel de cotcodăceală mai elevată. Din câte am citit pe ici,pe colo, deşi Facebook e pe primul loc, adolescenţii sunt din ce în ce mai interesaţi de Twitter sau încep să prefere reţeaua Instagram. Mă bucur. Să stea departe de G+ (glumesc aşa-şi-aşa), o reţea care a ajuns pe locul 2 într-un timp relativ scurt şi care parcă este mai selectivă şi mai selectă din punctul meu de vedere. Pe G+ fluxul de informaţii este net superior celui de pe Facebook, în plus interesele şi informaţiile le poţi gestiona mult mai bine. Fiind totuşi în competiţie cu Facebook, G+ s-ar putea “mânji”, cum circulă vorba că ar cumpăra suporteri pentru reclamă, ceea ce Facebook face de mult şi la alt nivel, şi nu mai deranjează.
Petre a zis
Nu mi se pare ca Twitter-ul seamana cu IRC-ul …
Lucian a zis
Pai daca e sa zic unde as fi activ mai mult as putea aminti Facebook si Instagram, uneori Twitter. Am cont si pe Pinterest cat si pe Linkedin doar ca nu prea le-am actualizat, nu mi s-au parut ca ma vor ajuta cu ceva. Google + l-am folosit o perioada, cam cand mi-am deschis contul, doar ca cu trecerea timpului am cam renuntat la el, il accesez din joi in Pasti si atunci mai arunc cate un link.
In schimb, in ultimul timp ma simt foarte atras de Instagram, dar totusi, Facebook imi aduce cei mai multi oameni pe blog, si oarecum sunt multumit de el.
Tudor a zis
Fiecare retea are avantaje si dezavantaje. Eu am ajuns la concluzia ca efortul depus pentru a trage de aceste retele este mai mare decat cel pentru a scrie un articol de calitate. Traficul cel mai mare pe site l-am avut cand un articol a fost distribuit pe conturi cu zeci de mii de prieteni … datorita calitatii acestuia.
Petre a zis
Ca sa fie distribuit pe alte conturi trebuie sa fie citit si ca sa fie citit mai trebuie sa fie si promovat un pic.
Catalin a zis
Eu, folosesc Facebook, Twitter si Google+, dar am cont si pe restu’, cum ai spus tu.. asa sa vad despre ce e vorba. Oricum Facebook, Twitter si Google+ sunt pe primul rand.
Şerban Stănescu a zis
Salutări, din nou! 🙂
Subiect tare captivant, mai ales că ne cam prăpădim mult timp cu “socialele” astea…
Scurt şi la obiect, situaţia mea este:
1. Google Search Engine, la diferenţă măricică de FaceBook (57%);
2. Universul Cunoaşterii (Adina Amironesei);
3. FaceBook;
4. Blogurile prietenilor şi amicilor;
5. Alte motoare de căutare.
Celelalte reţele sociale, au o pondere nesemnificativă.
G +, are cam 40% din “caşcavalul” lui Google, adică, vreo 23% din total, ceea ce e mult mai puţin decât FB…
Asta, tinde să confirme că încă G + are o distanţă măricică de parcurs, comparativ cu FB.
Înclin însă să cred că asta ţine de preferinţele fiecăruia privitor la activitatea de bază pe sociala în discuţie.
Deci, dacă aş acorda FB cât acord acum G+ şi invers, sunt convins că situaţia s-ar inversa.
Mi-am propus chiar să testez această ipoteză, într-un maraton de cel puţin 90 de zile, ca să pot avea nişte date consistente.
Oricum, apreciez ideea articolului, mai ales că s-a discutat destul de mult la Webstock 2013 despre sociale, socializare şi în particular, despre Instagram şi FourSquare.
Totuşi, cred că aici vorbim şi despre bariera de limbă şi spun asta în cunoştinţă de cauză. Oamenii din sfera anglofonă, sunt mult mai deschişi (inclusiv românii) decât cei care folosesc doar româna în campaniile pe sociale. Sper ca informaţia asta să fie de folos celor care lucrează bilingv.
Toate gândurile bune!