Despre PageRank (sursă imagine) s-a vorbit şi o să se mai tot vorbească, cel puţin până când Google va renunţa la acest algoritm, chestie care nu cred că o să se întâmple prea curând, cu toate că în 2013 mulţi i-au cântat prohodul. Aproape toată lumea spune că nu mai contează PR-ul dar se pare că ipocrizia are un loc în faţă în blogosfera, 🙂 pentru că mai toţi aleargăm, într-un fel sau altul, după un PageRank cât mai mare.
Conform wikipedia PageRank este:
PageRank – expresie engleză cu traducerea Rangul Page (Numele de PageRank provine de la informaticianul american Larry Page) – este un algoritm de analiză a hiperlegăturilor din Internet, folosit de motorul de căutare Google pentru a acorda o pondere fiecărui element dintr-o mulțime de documente interconectate prin hiperlegături, cu scopul măsurării importanței relative în cadrul mulțimii. Dacă pagina A conține un link (o legătură) către pagina B, se presupune implicit că A afirmă despre B că acesta este important, deci B trebuie să fie mai bine cotat în clasamente. Cu cât există mai multe legături calitative către un sit, cu atât PageRank-ul acestuia va fi mai mare și locul în clasament mai înalt. Coeficientul PageRank este un număr întreg care poate lua valori între 0 și 10.
Degeaba ai un blog relativ bun, cu articole originale (nu plagiate ca doctoratul lui ponta), cu oarece trafic, dacă ai PR 0 sau ai fost penalizat şi ţi-a fost anulat PageRank -ul. Când primeşti o ofertă de advertorial preţul e direct proporţional cu PageRank -ul blogului. Sînt apoi unele campanii sau concursuri, organizate de diverse agenţii, la care nu poţi participa dacă nu ai PR2 sau mai mare.
Din păcate algoritmii după care Goole calculează acest indice sînt un pic cam ciudaţi sau cel puţin neinţeleşi de mine. Spre exemplu, pe vechiul blog, d-petre.ro, pornit în august 2011, am primit după aprox. 3 luni, în noiembrie 2011, un frumos pagerank 3 şi asta fără să fac nimic, fără să ştiu nimic despre optimizare, backlinkuri, etc. Iată ce am scris în 10 februarie 2012 despre update-ul de pagerank din acea perioadă:
Oricum nu prea înţeleg eu criteriile după care se ghidează google atunci când evaluează site-urile şi blogurile dar uite ca am văzut un blog care a fost pornit în 29 ianuarie 2012 şi după 10 zile, 14 articole scrise şi vreo 14-15 comentarii, a primit PR3.
Am mai dat cândva un exemplu de blog (cred că într-un comentariu la un articol despre PR-update, dar nu mai ştiu pe ce blog) cu aproximativ un articol pe săptămână (maximum 50 de articole pe an), cu pauze mari de tot (chiar şi de peste o lună) şi care abia după aproape doi ani de inactivitate a fost observat de Google. Cu toată această activitate redusă s-a menţinut până în Februarie 2013 cu PR4 iar la acel update a fost retrogradat la PR 3. De ce s-a menţinut aşa de bine nu ştiu, dar pot să-mi dau cu presupusul – poate pentru că era şi încă este bine optimizat sau poate pentru că are câteva backlinkuri de pe site-uri/bloguri cu PR mare …
Poate că cei mai pricepuţi în ale bloggingului îmi pot explica cele doua situaţii – blog care dupa 10 zile primeste PR 3 şi un blog care după aproape doi ani de inactivitate scade cu doar un singur punct la pagerank.
Şi acum o să încerc să comentez cele 10 sfaturi despre cum să obţii un pagerank mai mare, pe care le-a scris astăzi Gabriel Ursan – o sa le comentez pe ale lui pentru ca eu nu ştiu ce sfaturi să vă dau pentru a obţine un pagerank cât mai mare şi cât mai repede:
- cod curat de unde ? pentru că până şi temele premium şchioapătă la acest capitol.
- încărcare rapidă – dar ce te faci când cumperi o temă premium care datorită felului în care a fost dezvoltată nu are o viteză de încărcare prea bună … o schimbi – alti bani, alta distractie :).
- design simplist şi curat – păi ce variante ai dacă, de bună credinţă fiind, ai cumpărat o temă premium şi ai sperat la tot ce e mai bun ?
- design responsive – la acest punct nu am comentarii negative de făcut :).
- conţinut de calitate – idem ca mai sus.
- activitate pe site / blog – idem ca mai sus.
- obținere de backlink-uri relevante şi naturale – corect.
- SEO on-page – corect.
- Mix de marketing online și offline- ce treaba are algoritmul google cu afișe, bannere, flyere, radio, TV ?
- Mențiuni naturale pe rețelele sociale – tot mai greu de obţinut mai ales acum după ce facebook vrea bani, bani şi iar bani … şi chiar cu bani (Facebook Ads) nu toţi fanii vor vedea update-urile tale.
Ştiu că par cam negativist cu aceste comentarii, dar e doar o formă de a vă incita la dialog pentru a vă exprima părerea în legătură cu modalităţile de a optimiza eficient un blog, pentru a fi văzut bine de algoritmul după care Google calculează acest PageRank … care totuşi încă mai contează.
Gabriel Ursan a zis
1. Genesis, Thesis – costă, dar face.
2. Te uiți înainte, citești review-uri etc.
3. Idem 2.
9. Am eu un feeling 🙂
Cristi a zis
Am avut PR 4 timp de 2 ani. Din cauza schimbarii terminatiei URL din .com in .ro, ca la toate blogurile de pe Blogspot, am pierdut momentan page rankul.
Dar in ziua de 31 decembrie 2013 am avut 3065 de vizitatori. Asa ca mi-a trecut supararea. 😀
Petre a zis
O intrebare … din cei 3065 de vizitatori cate comentarii s-au adunat la acel articol ? cate share-uri si cate like-uri pe facebook sau cate plusuri pe G+ ? … nu de alta dar daca pun pe blog o poza cu vreo vedetuta goala si un titlu de genul “soc si groaza” poate ca o sa am 10000 de vizite … DAR CE FOLOS ?
Cristi a zis
27 share, 137 like pe Facebook, 13 pe Google Plus. 36 de comentarii, inclusiv ale mele. A fost o postare cu urari pentru Anul Nou 2014. Iar poze cu vedete sau cu soc si groaza n-am avut pana cum si nici n-o sa am pe blog.
Nu castig nimic din blogging asa ca n-am de ce sa cresc nr. vizitatorilor facand reclama la pseudo-vedete.
Cristi a zis
De fapt pe G plus au fost mai multe aprecieri, dar pe mine m-a bucurat nr. vizitatorilor, asa ca o satisfactie personala.
Petre a zis
Ok – n-am avut intentia sa te critic … am vrut doar sa vad impactul acelui articol si eram curios de cati din cei peste 3000 se vor intoarce, in viitor, pe blog.
Cristi a zis
Daca se intorc, bine, daca nu. iarasi bine. Hobby-ul meu merge mai departe. 😀
Lucian a zis
Cel mai tare lucru ar fi ca si alte motoare de cautare sa creasca, spre exemplu bing si Yahoo, cu siguranta atunci Google nu va mai face o asa mare presiune cu algoritmii pe care ii foloseste.
Ionut Bajescu a zis
Din nou, ce presiune face google? Intelegeti ca google nu e facut pentru webmasteri ci pentru vizitatori.
Gabriel Ursan a zis
Din nou corect 🙂
Bucur a zis
La mine a fost 3 a disparut ca si la tine nea Petre si asa a ramas…blocat de gogulica…
Javra a zis
Într-adevăr, cum obţii un PR e o taină de nepătruns. În cazul meu, după numai 4 luni de activitate, publicând câte un material pe zi, am obţinut PR4 şi m-am minunat. La vremea aceea am şi scris că mi se pare dat din burtă, aşa, de încurajare. Bineînţeles că s-a corectat această anomalie cu prilejul ultimei actualizări, scăzând la PR3. Pe de altă parte, am observat că un alt blog, mai nou, cu foarte puţine comentarii la un număr mic de materiale, a obţinut tot PR3. Făcând comparaţie între blogul acela şi blogul meu se vede o inegalitate mare, cel puţin în privinţa articolelor scrise şi a comentariilor, fără a fi depreciativ cu blogul mai mou. E evidentă inegalitatea. Şi atunci, mă întreb şi eu care sunt criteriile de apreciere. Din toate cele presupuse de alţi bloggeri, nu m-a convins niciunul.
Pe de altă parte, nu înţeleg de ce aceia care acordă PR nu vin cu nişte explicaţii, ca să pricepem cu toţii. Google are aceeaşi lipsă de transparenţă ca şi Facebook. Oricum, nişte organisme care par atât de misterioase nu pot avea viaţă foarte lungă. Milioane de utilizări pun aceleaşi întrebări şi cele două să tacă mi se poare lipsă de politeţe faţă de utilizatori. Atunci când va exista concurenţă adevărată, cele două orgamisme vor fi obligate să devină transparente şi cooperante.
Încă o dată îmi cer scuze pentru eventualele greşeli din comentariu, dar nu.mi stric ochii încercând să recitesc ce am scris. Este aproape ilizibil.
stanica ionut a zis
hehe, cand stii cum se face ceva, orice, exista 2 cai posibile: ori copiezi, deci google ar pierde, ori exploatezi la maximum deci google iar ar avea de suferit! simplu, nu?
Ionut Bajescu a zis
De ce ar face google greseala de a-ti spune tie algoritmul de cautare? Google vrea ca site-urile sa fie facute pentru vizitatori, nu pentru el.
Gabriel Ursan a zis
Corect.
Petre a zis
Google a dezvoltat tot felul de algoritmi tocmai pentru ca fiecare utilizator al motorului de cautare sa gasesca ceea ce cauta si nu spam. Din acest motiv nu poate face publice, in totalitate, mecanismele care stau in spatele algoritmilor.
Asa “baietii destepti” care se ocupa de black hat SEO au mai mult de lucru 🙂
Javra a zis
Aşa cum era aşteptat, parcă am scris cu picioarele.
George Ginghina a zis
Din punctul meu de vedere, pagerank-ul nu este absolut deloc relevant daca nu vorbim de vanzare link-uri si / sau advertoriale. Eu unul prefer sa ma concentrez pe a obtine Domain Authority si Page Authority cat mai mare, mai ales in cazul in care nu a mai existat un PR Update de mai multe luni. Se preconizeaza ca va fi ceva in februrarie, insa cred ca e putin probabil…
carolina a zis
nu m-a interesat niciodata acest pagrank despre care multa vreme habar n-am avut ce e pentru ca nu m-a interesat sa aflu. apoi a trebuit sa vad si eu ce este, pentru ca nu ai cum sa traiesti altfel….atunci am si verificat sa vad ce pagerank are blogul meu si cam atat. intr-adevar probabil pentru cei care vor sa scoata ceva bani sin site este un aspect important de avut in vedere, dar daca googul-ul face clasificarile dupa metoda de tine amintita atunci nu mai vad niciun sens in a se stresa lumea.
Liviu R. a zis
Observ ca pagerankul este confundat cu optimizarea seo si e gresit pentru ca e ca si cum ai compara o saiba cu un motor. 😀
Pagerank-ul tine de linkuri, in principal.
Schema de calcul e destul de simpla si logica, insa paradoxal, calculul necesita foarte multe resurse pentru a fi facut!
-cate linkuri primesti, de ce fel (nofollow sau dofollow), de unde le primesti, de cate ori le primesti intr-un anumit interval de timp …versus…cate linkuri oferi, de ce fel, cui le oferi, de cate ori le oferi! In mare, asta e schema de calcul a Pagerank!
Cu binevointa ta, Petre, voi lasa un link, pentru ca sunt sigur ca va fi de ajutor acest tabel de calcul al PageRank-lui
Lasand la o parte discutia ontopic, va urez tuturor un an 2014 cu cat mai multe realizari! 🙂
Petre a zis
Bun tabelul … macar asa … orientativ.
Natural a zis
A propos de comentarii, ai de la mine o nominalizare dar si o leapsa.
Mi-ar placea sa citesc raspunsul la tine pe blog, printr-un articol, sau macar printr-un comentariu la leapsa.
La Multi Ani si spor lepsuitor!
Anamaria a zis
Abia astazi, citind acest articol, am inteles ce este si cum functioneaza page rankul. Pana acum mi se parea obositor si plictisitor sa citesc chestii tehnice pe care nu prea le inteleg. In sfarsit, am priceput ceva.
Petre a zis
Imi pare bine daca te-a ajutat acest articol.
P.S. Imi place tema de pe blogul tau.
Anamaria a zis
Mersi mult. am vrut ceva extrem de simplu, fara 1000 de zorzoane.
Buculesei a zis
La punctul 9 duce referire la altceva. Cu cat faci mai multa reclama in mediul offline cu atat aduni mai multi cititori. Cu cat aduni mai multi cititori cu atat lumea incepe sa scrie pe diferite site-uri despre blogul tau inserand un link catre blog. Acum depinde de impact… 🙂
Petre a zis
Ok, am inteles ideea, dar poti sa-mi dai exemple concrete de bloggeri care si-au facut reclama cu afișe, bannere stradale, flyere, radio, TV ?
Sakura a zis
PageRank este pentru Google un indicator tehnic, unul din mulţime, unul tot mai puţin relevant. Cred că şi-au dat seama că au făcut o greşeală făcându-l public deoarece…
Pentru blogeri PageRank este pretextul preferat de procrastinare când nu au chef de nimic, iar mulţi webmasteri pierd timpul alergând după SEO excesiv şi PageRank în loc să-şi dedice timpul creării unui conţinut util, interesant, relevant.
O experienţă personală legată de PageRank: acum 2 ani am început un mic blog. Am primit rapid PageRank 1, apoi 2. Acum un an dintr-o neatenţie la păstrarea configurărilor după update-ul unui plugin am primit o penalizare din partea Google. PageRank zero, trafic scăzut la un sfert. Mi-a luat ceva timp să scap de penalizare, dar PageRank este în continuare zero. Observ însă că acest lucru nu mă afectează absolut deloc. Traficul a revenit şi apoi a crescut semnificativ (având în vedere nişa vizată). Şi mai mult, în ultimele luni şi veniturile aduse de blog încep să fie satisfăcătoare. Chiar şi anul acesta a debutat încurajator, deşi mă aşteptam ca ianuarie şi februarie să fie luni moarte. Cât timp efortul se îndreaptă spre crearea unui conţinut bun, viaţa este foarte frumoasă şi la PageRank 0.
Petre a zis
In primele saptamani dupa ce d-petre.ro a fost penalizat traficul a scazut brusc cam la o treime dar in cateva luni si-a revenit.
La mine dupa ce am facut demersurile necesare ca sa scap de penalizare (cu ajutorul lui Bogdan – BOGZILA) PR-ul a revenit la 3, exact asa cum a fost inainte.
Am stat cu penalizarea un an si jumatate – asa de mare importanta i-am dat, dar am pierdut cateva oportunitati de a castiga cate ceva de pe urma blogului, tocmai pentru ca “PR-ul nu conteaza” 🙂 .
Sakura a zis
Şi eu sunt convins că la următorul update de PageRank acesta revine la normal. Dacă o să mai fie vreun update.
Legat de cât contează el pentru venituri, depinde de sursa veniturilor. Dacă sursa este de genul PPC sau afiliere, nu contează. Dacă însă veniturile sunt din contactul direct cu agenţii sau companii, atunci da. Da pentru că la celălalt capăt sunt oameni care trebuie să-şi justifice salariile cu rapoarte frumoase, pline de numere cât mai mari cu putinţă. În cazul acesta aveţi noroc dacă vi se solicită doar PR, nu şi tâmpenii de genul zelist.
Şi dacă tot vorbim despre abureli care dau bine în rapoarte: tocmai intrat pe siteul din spatele widgetului cu Author Rank de pe coloana din dreapta. Am completat datele şi mi-a dat 7.1. Asta în condiţiile în care activitatea mea din online este o palidă fracţiune din a dvs. Adevărat că n-am citit toate explicaţiile de pe site, poate o cifră mai mică este mai bună…
Bă... a zis
Eu spun că PR-ul nu contează în blogosferă. Deseori am găsit blog-uri cu un conținut foarte frumos, dar pe care Google nu-l apreciează sau poate cel care administrează blogul, nu are timp de a optimiza SEO paginile, structura sau articolele. Toți alergăm după PR deoarece îți oferă anumite facilități și sincer, este un motiv de laudă, în rest, 0.
Titi a zis
La Page Rank nu prea conteaza cat este codul de curat, cate articole scrii sau daca scrii des. Cel mai important aspect la PR il constituie backlinkurile. De la ce site-uri cu Pr primesti…si de la cate.
Cu blogul la care ai primit PR3 in 10 zile se datoreaza faptului ca ai adunat niste linkuri bunicele in acele 3 zile si chiar atunci s-a inamplat sa fie si update-ul de PR.
Petre a zis
Nu blogul meu a primit PR3 dupa 10 zile … dar asa-i cand citesti in diagonala un text.
Dorelu cu semineu a zis
Ca de obicei google de neinteles!
nume editat conf. regulamentului.
Dinu Catalin a zis
Niciodata nu mi-am dat seama cum functioneaza acest rank, nimeni nu stie, dar ceea ce stim e ca trebuie sa oferim continut de calitate si cat mai multe articole, de buna calitate.
Ionut a zis
Tema? Cod sursa? Seo on page? Ce aveti mai, oameni buni?! PR-ul se acorda in functie de numarul backlink-urilor si de pr-ul lor. Vrei PR mare? Ai nevoie de link pe site cu PR mare. Conform calculelor mele, ai sub 100 de roots dintre care unul este pe un PR 5, site-ul tau ia automat PR 4.
doar "Dorel" a zis
PR unei pagine e in functie de link-urile (legaturile) de pe alte pagini! In functie de PR paginilor care trimit legaturi catre tine se calculeaza PR paginii tale.
Daca link-uri sunt “nofollow” atunci nu intra in calcul. Doar yahoo si bing tin cont de legaturile nofollow.
Gina Bradea a zis
Eu am in medie peste 2000 de unici, de ex ieri am avut 3500, postez aproape zilnic, am continut original si de calitate..etc. Inca nu ma accepta adsense si nu inteleg de ce. Am Pr 0 pentru ca in decembrie, cand s-a facut evaluarea, abia schimbasem serverul si am domeniu din septembrie.
Pai, daca blogul meu nu e bun, cat de bun e un blog cu 10 articole, care scrie un articol pe luna? Am fost refuzata de multe ori pt ca nu am PR si a fost ales un blog vai de el, dar care are PR 3. 🙁
Petre a zis
Gina, viata in blogosfera e uneori cam nedreapta …
Vad ca nici zelist nu “te iubeste” si nu prea inteleg de ce …
lyvyu a zis
Nus ce sa zic dar este foarte greu acum cu un sit sa faci PR sau nu mai zic sa urci pe prima pagina … eu ma chinui de 6 luni si edeabi urca 2-3 locuri pe luna…
Tony - varu' lu' Dorel a zis
Dezastru!!! Bine zici tu… Ce criterii? Am avut un blog in blogspot, pentru care nefacand nimic in 7 zile am avut PR 5… Am ramas uimit. Era primul blog din viata mea si habar nu aveam cum se face un link in code html, eu fiind de profesie total inafara it-ului, daramite ce-i ala PR. Asta pana cand mi s-a explicat pe un forum si dupa un mic schimb de linkuri, dupa 3 saptamani(cel cu care am facut schimb avea PR 4) m-a retrogradat la PR3. No, da-i nota la Google! Nu pot folosii si ei un algoritm matematic simplu…
Andreea a zis
Buna! Te invit pe cel mai nou site de … lansat in Romania! Totul este 100% GRATUIT ! Suntem o mare comunitate … … … ! Multumesc.
edit by admin
Loredana Manciu a zis
Cat am fost pe blogspot – 1 an si putin, si mai mult de 100 de articole…am avut PR 0…acum, ca m-am mutat pe domeniu propriu…pe labga faptulca o iau de la 0 in GA…Page Ran k tot e….am 280 de postari…iar activitate zilnica pe blog, pe retelele de socializare….
Petre a zis
Google nu a mai facut update la PageRank de aproape doi ani … si nici nu cred ca o sa mai faca publica valoarea acestui coeficient.
Alex a zis
E greu..că s ajungi pe prima pagina îți trebuie cel puțin PR 4